Image

90% dintre persoanele care solicită cetățenia română se lovesc de aceeași problemă la etapa de pregătire a dosarului

„Vreau cetățenia română și sunt pregătit să parcurg acest drum”. Dacă te regăsești printre cei care și-au spus aceste cuvinte și ești decis să începi procesul de redobândire a cetățeniei române, trebuie să știi că există multe „pietre subacvatice” în domeniu. Acestea pot crea piedici și tergiversări mari în realizarea visului tăi.

Iată de ce este extrem de important, până a realiza primii pași pe acest drum complicat, să studiezi bine subiectul, iar astfel să te înarmezi cu cunoștințe temeinice despre acest domeniu. În caz de necesitate, poți să apelezi la serviciile de consultanță ale unei companii juridice de încredere, care te va ghida responsabil la fiecare etapă.

Colectarea de acte de stare civilă moldovenești este prima etapă în procesul pentru depunerea dosarului de redobândire a cetățeniei române.

Ce sunt acte de stare civilă?

Acte de stare civilă sunt înscrisuri autentice, prin care se dovedește nașterea, căsătoria sau decesul unei persoane:

  • Certificat de naștere;
  • Extras de pe actul de naștere;
  • Certificat de căsătorie;
  • Extras de pe actul de căsătorie;
  • Certificatul de deces;
  • Certificat de celibat;
  • Certificat de capacitate matrimonială;
  • Certificat de divorț;
  • Certificat de paternitate.

Ce dificultăți pot apărea la completarea dosarului?

Specificul etapei, care însă „dă bătăi de cap” la completarea dosarului pentru redobândirea cetățeniei române, este că datele din actele de stare civilă ale cetățenilor moldoveni, în marea majoritate a cazurilor, prezintă neconcordanțe. Problema pornește din perioada postbelică, când numele și prenumele multor persoane au fost schimonosite de către instituțiile sovietice.

Este motivul pentru care, în momentul completării dosarului cu acte de stare civilă, în primul rând trebuie de analizat situația per ansamblu, inclusiv dacă persoana deține acte de tip sovietic, iar apoi de corectat actele care conțin neconcordanțe, prin solicitarea duplicatelor.

Cererea pentru eliberarea unui duplicat al actului de stare civilă trebuie depusă la Serviciul Stării Civile din mun. Chișinău sau la Oficiile Stării Civile teritoriale. Cererea poate fi depusă atât personal, cât și prin procură. Programarea propriu-zisă variază între 1,5-2 luni. Compania JustConsult acordă asistență juridică persoanelor care solicită duplicatele actelor de stare civilă doar în cadrul Serviciului Stării Civile Chișinău.

Serviciul Stării Civile deține arhiva cu actele emise cu începere din anul 1918. Dacă persoana are nevoie de un act de stare civilă emis până în 1918, va trebui să meargă personal la Arhiva Națională a Republicii Moldova (Gheorghe Asachi 67/B).

Care sunt etapele obținerii duplicatelor actelor de stare civilă?

Acumularea actelor cu neconcordanțe sau a actelor în format vechi (sovietice), în care se conțin datele necesare. Actele în cauză vor servi drept punct de plecare în eliberarea duplicatelor;

  1. Programarea în cadrul Serviciului Stare Civilă sau la Oficiile Stării Civile teritoriale pentru depunerea cererii de eliberare a duplicatului actului de stare civilă;
  2. Depunerea cererii pentru eliberarea duplicatelor actelor de stare civilă;
  3. După depunerea cererii, urmează perioada de așteptare, iar apoi – ridicarea actelor;
  4. În cazul eliberării actului cu o eroare sau greșeală, este repetată procedura de depunere a cererii pentru rectificare.

Poți solicita asistența JustConsult pentru eliberarea duplicatelor actelor de stare civilă moldovenești. Ce oferim?

  • Vom studia datele înscrise în actele pe care le deții și vom prezenta eventualele neconcordanțe sau erori, care pot apărea în acte;
  • În czul în care nu deții nicio copie a unui act de pe care dorești să soliciți un duplicat, vei completa formularul datelor OSC, în care vei indica datele menționate în acesta;
  • Vei semna o procură, prin care împuternicești un partener al companiei JustConsult să te reprezinte în cadrul Serviciului Stării Civile;
  • Vei semna cu JustConsult un contract de asistență juridică, în care vor fi reflectate toate condițiile de prestare a serviciului, iar astfel ai garanția de respectare a termenilor și angajamentelor asumate;
  • JustConsult va face demersurile necesare și va depune dosarul tău în cadrul Serviciul Stare Civilă din mun. Chișinău, în termenii conveniți anterior;
  • După examinarea dosarului de către instituția competentă, vom ridica duplicatele actelor de stare civilă, pe care le vom verifica dacă nu conțin erori și dacă nu se impun rectificări ale acestora;
  • Te vom contacta pentru a-ți transmite actele.

Vrei să știi care sunt avantajele în a apela la serviciile JustConsult?

  • Obții actele rapid și absolut legal, fără să faci drumuri în plus și fără să te pierzi în „jungla birocrației”;
  • Actele tale sunt în siguranță 100%, pentru că JustConsult este unicul operator de date cu caracter personal în domeniul cetățeniei române;
  • Primești bon fiscal pentru toate serviciile solicitate;
  • Ai garanția că primești actele în termenii solicitați.

Ai și alte întrebări? Poți primi consultație gratuită la numărul de telefon 022 10 50 80 sau completează formularul de pe site cu datele tale de contact și vei fi telefonat în scurt timp de către un specialist al companiei.