Image

Cartea de identitate de tip nou din 3 august 2021. Află termenul de valabilitate ale buletinelor românești de tip vechi!

Din data de 3 august 2021, cartea de identitate românească de tip nou nu va mai fi la fel ca și până acum. Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode a declarat că noile buletine vor fi introduse într-un program pilot de câteva luni în municipiul Cluj-Napoca. După etapa de experimentare, acestea vor fi extinse în toată țara.

Când va fi înlocuit buletinul românesc?

Vechiul buletin va fi înlocuit treptat cu cartea de identitate de tip nou biometrică, digitalizată, cu amprente și imagini faciale. Acest proces se va desfășura până în luna august al anului 2031, în funcție de momentul la care actualele documente expiră, conform termenelor stabilite de către Regulamentul European. Acest proces va avea loc prin intermediul Serviciilor Publice comunitare de evidența persoanelor pe măsura asigurării suportului tehnic necesar.

Documentul de identitate digital facilitează accesul cetățeanului la servicii publice, deoarece are funcționalități multiple. Se va reduce birocrația, se vor flexibiliza relațiile dintre autorități și cetățeni, pentru că informațiile sunt stocate în baza de date.

Care va fi diferența dintre cartea de identitate de tip nou și cea veche, după anul 2031?

După anul 2031, cartea de identitate tip vechi va permite cetățenilor doar să se identifice. Cartea de identitate cu suport electronic de stocare va permite cetățenilor să se identifice, să călătorească în spațiul Uniunii Europene și în alte state ce permit deplasările în baza actului de identitate. Totodată, prin intermediul buletinului românesc de tip nou te vei autentifica în sistemul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Într-un timp apropiat vei putea să te autentifici și în interfețele administrației publice locale sau centrale, indiferent de unde te-ai afla.

După luna august 2031, cetățenii români vor putea călători doar în baza buletinului sau pașaportului electronic.

Cine poate beneficia de acest act și unde poate fi solicitat?

Această carte de identitate de tip nou poate fi solicitată de către părinți sau tutori legali pentru copii lor, încă de la naștere. Valabilitatea variază în funcție de vârsta titularului. Programarea pentru a emite acest card electronic de identitate se face în sistemul Ministerului Administrației și Internelor. Nu va mai fi disponibilă pe platforma primăriei, așa cum se făcea până acum.

Ce va conține o carte de identitate de tip nou?

Acesta va avea elemente suplimentare de siguranță și previne situațiile de furt de identitate.

Când puteți cere eliberarea cărților de identitate biometrice?

Buletinul românesc va putea fi eliberat după începerea programului național de implementare a cărților de identitate de tip nou. Se va putea elibera oricând sau la expirarea documentelor actuale. Cărțile de identitate de tip vechi pot fi folosite în continuare pentru deplasarea în străinătate.

Cât vor fi valabile noile documente?

  • 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani
  • 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani
  • 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani
  • Nelimitat, după împlinirea vârstei de 70 de ani, pentru cartea de identitate simplă

Pentru a beneficia de perfectarea buletinului românesc, fără bătăi de cap, absolut legală și rapid, apelează cu încredere la echipa JustConsult, la numărul de telefon 022 10 50 80.

Accesează https://justconsult.md/service/buletin-romanesc-cu-viza-de-resedinta-in-romania-pe-10-ani/ și completează formularul, astfel beneficiezi de o consultație gratuită!

Alte articole

Recomandăm să citești: