Image

Cum afli stadiul dosarului de cetățenie română?

Procesul de redobândire a cetățeniei române necesită mult efort pentru colectarea actelor și depunerea lor la Autoritatea Națională pentru Cetățenie. Totuși, depunerea dosarului nu este punctul final în procesul de redobândire a cetățeniei române, ci doar abia începutul.

Numărul cererilor de redobândire a cetățeniei române crește în fiecare zi. De aceea, dacă te întrebi de ce atât de mult durează procesul de soluționare a dosarului de cetățenie îți răspundem aici și acum:

Legea cetățeniei române nr. 21/1991 prevede termenul legal de 5 luni pentru a începe procedura de examinare a dosarului de cetățenie română din momentul depunerii acestuia. Însă, în realitate procedura decurge mult mai greu, termenul de soluționare depășind în unele cazuri chiar și 2,5 ani.

Totuși, dacă ai depus dosarul și a trecut cel puțin 5 luni, atunci să știi că e timpul potrivit pentru ați verifica stadiul dosarului tău.

Ce presupune stadiu dosar?

Stadiul dosarului reprezintă etapa la care se află dosarul tău de cetățenie română. Stadiul dosarului conține informații cu referire la data înregistrării dosarului, termenul de soluționare a dosarului și soluția de aprobare a dosarului de cetățenie română.

De ce am nevoie de stadiul dosarului?

În listele de stadiu dosar poți afla următoarele informații: 

  • Numărul dosarului și anul în care a fost depus.
  • Numărul de ordin pentru persoanele cărora deja le-a fost aprobată cetățenia română.

Cum pot afla stadiul dosarului?

Stadiul dosarului de cetățenie română poate fi aflat prin intermediul unei scrisori recomandate adresată către Autoritatea Națională pentru Cetățenie. Aceasta procedură este una legală și eficientă. Răspunsul de regulă vine în decurs de 1 lună. Scrisoarea se recomandă a fi expediată și de către cetățenii care au depus dosarul la Consulatele din Republica Moldova sau la Consulatele Române de peste hotarele țării, din motiv că toate dosarele care se depun la Consulate se expediază spre examinare la București. În România, dosarele se înregistrează cu un număr unic, prin care vei putea ulterior, monitoriza dosarul online.

Experții în cetățenie română și acte românești – JustConsult te pot ajuta cu redactarea corectă a scrisorii și expedierea acesteia către autoritatea competentă.

De ce să aflu stadiul dosarului cu JustConsult?

  • Îți formulăm și expediem scrisoarea
  • Obții rapid stadiul dosarului
  • Ai garanție prin contract – prestare servicii, că vei afla stadiul dosarului
  • Primești bon fiscal pentru serviciul solicitat
  • Poți solicita serviciul de la distanță

Orice greșeală în redactarea scrisorii te poate lăsa fără răspuns la solicitarea ta. Nu risca! Solicită ajutor de la JustConsult. Accesează link-ul https://justconsult.md/service/stadiu-dosar/, completează formularul cu datele tale și în scurt timp vei primi o consultație gratuită.

Ai și alte întrebări? Poți primi consultație gratuită la numărul de telefon: 022 10 50 80 sau completează formularul de pe site cu datele tale personale și vei fi telefonat în scurt timp.

Alte articole

Recomandăm să citești: