Certificatul de cetățenie română a fost eliberat cu greșeală. Află cum acționezi mai departe

Cetățenie română
Multe se pot întâmpla în viață, iar de greșeli în acte sau pierderea lor nu este scutit absolut nimeni. Respectiv, pot avea loc situații când certifica...
Vizualizat: 2283

Multe se pot întâmpla în viață, iar de greșeli în acte sau pierderea lor nu este scutit absolut nimeni. Respectiv, pot avea loc situații când certificatul de cetățenie române este eliberat cu greșeală, este deteriorat sau pierdut.

Dacă ți s-a întâmplat una dintre situațiile menționate, nu te panica. Situația este reparabilă. Citește acest articol până la urmă și vei găsi soluțiile cum să acționezi pas cu pas.

Duplicatul certificatului de cetățenie română, ce reprezintă?

Certificatul de cetățenie română este documentul prin care se confirmă că persoana a obținut cetățenia României. Acest certificat îl vei prezenta obligatoriu atunci când îți vei perfecta actele românești – certificatele de stare civilă românești, buletinul și pașaportul românesc.

Certificatul de cetățenie română se eliberează odată cu depunerea jurământului de credință față de statul român. Este important să verifici pe loc datele din acest certificat, ca să fie corecte și fără erori. În cazul în care totuși depistezi o eroare, soluția legală este să soliciți duplicatul certificatului de cetățenie română.

Cum soliciți rectificarea certificatului de cetățenie română?

În cazul în care se constată o eroare mecanică, trebuie să sesizezi Consulatul care a emis certificatul, care va remedia eroarea într-un timp cât mai scurt și va elibera un duplicat.

De cele mai dese ori însă erorile din certificatul de cetățenie au loc din cauza prezenței greșelii în Ordinul eliberat de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie. Respectiv, următoarea etapă este cea de rectificare a Ordinului ANC.

Această solicitare o faci prin completarea formularului de rectificare, în care vei preciza ce anume trebuie rectificat. Ulterior, veți transmite solicitare prin poștă sub formă de scrisoare recomandată, cu confirmare de primire la Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

Scrisoarea trebuie expediată la adresa: Strada Smârdan nr. 3, sector 3, București, cod poștal 030071.

În cazul pierderii, furtului sau deteriorării certificatului inițial, la fel va trebui să soliciți un duplicat.

Ce acte sunt necesare pentru a-ți fi eliberat duplicatul certificatului de cetățenie română?

Pentru eliberarea duplicatului certificatului de cetățenie – fie că a fost solicitată rectificarea Ordinului ANC, fie că acesta a fost pierdut, furat sau deteriorat, va trebuie să efectuezi o programare pe portalul econsulat.ro la categoria CETĂŢENIE→Redobândirea / acordarea cetățeniei române→Eliberarea Duplicatului Certificatului de Cetățenie.

Accesând această pagină, vei completa cu informațiile cerute la fiecare rubrică.

Ulterior,  în ziua și la ora când ești programat, te vei prezenta la Consulat, unde vei depune următoarele documente:

  • 2 fotografii color identice, de dată recentă, ale titularului sau ale minorului (după caz);
  • Certificatul de cetățenie în original – cel care conține eroare (după caz);
  • Buletinul de identitate al titularului/părintelui și fișa acestuia;
  • Declarația olografă, adică scrisă „de mână” pe propria răspundere cu privire la circumstanțele în care a fost pierdut certificatul de cetățenie sau declarația de la secția de politie cu privire la furtul certificatului de cetățenie sau certificatul deteriorat propriu-zis.

De ce să apelezi la JustConsult când ai nevoie de acte românești?   

 Cu JustConsult beneficiezi de consultanță și mentenanță la orice etapă de redobândire a cetățeniei sau de perfectare a actelor românești.

Dacă apelezi la JustConsult ai siguranța că dosarul tău pentru redobândirea cetățeniei române este pregătit corect și în conformitate cu procedurile legale. Astfel, nu riști să depui un dosar incomplet sau să-ți fie respins. 

JustConsult te asistă să parcurgi fiecare etapă legal, corect și rapid. Oferim garanție pentru fiecare serviciu solicitat, prin semnarea unui contract de prestări-servicii, dar și prin oferirea bonului fiscal pentru fiecare plată efectuată. 

De asemenea, cu JustConsult ai încredere că actele tale sunt în deplină siguranță, noi fiind unica companie din Republica Moldova din domeniul cetățeniei române, care a fost înregistrată în calitate de operator de date cu caracter personal. Ducem responsabilitate pentru actele, pe care ni le încredințezi, dar și de confidențialitatea datelor.  

Dacă vrei să beneficiezi de o consultație profesionistă, completează formularul din dreapta paginii, iar un consultant va reveni cu un apel.  

Dacă ai nevoie urgent de o consultație din partea expertului companiei, sună la numărul de telefon 022 10 50 80.   

 

Recomandăm să citești:

Poți lua legătura cu noi direct!

Completează formularul pentru a obține cetățenia română. Un specialist te va apela pentru   o consultație gratuită


    Chișinău
    Bălți
    Cahul